مرحبا بك..... هنا ...


يمكن ان نخبئ كل الفنون /



( قصيدة ، لوحة ، زيي ، قصة ، لحن ، مبنى، منحوتة ، مخطط مدينة ، رقصة ) في خابية واحدة مادتها الجمال ..

وفاء الحسين

السبت، 30 مارس 2013

بودعـــــــــك



بودعك  
وبودع الدنيا معك ..جرحتني .. قتلتني  .. وغفرت لك
قسوتك ...

بودعك من غير سلام .. ولا ملام ..
 ولا كلمة مني تجرحك ...
 انا ........... !!!  
انا اجرحك ......... ؟؟؟

باسم الألام .. ارحل قوام 
حبي الكبير هيحرسك في سكتك
 الله .. الله معك

بودعك ... ودع محبا ودعك
قبل الاوان ... قبل الاوان

بودعك .. كلمني مشتاق اسمعك ... من زمان اااااااه من زمان
بودعك ... بودعك ... بشوق للمسة من يدك 
لمسة وداع .... لمسة وداع ....
 ما ابخلك ..  بكرهك .. لأ ..  بعشقك ... بعشقك .. بعشقك

بودعك ...
ياعمر راح .... ويا الرياح ..  يا امس دافي بعشرتك
انا رحلتك ... انا رحلتك ..
 وانا السماح رغم الجراح حبي الكبير حيحرسك في سكتك 
 الله .. الله معك

كتبتلك غنوة لك تفكرك في موعدك

كاتبتلك زي اليلة دي ..  في يوم ميلادي  
غنوة لك تفكرك في موعدك

واستنيناك انا واليالي .........استنيناك  


 بشوق ولهفة لصوت خطاك
استنيناك بخوف يساوي فرحة لقاك .

ياريتك جيت ياريتك ....... جيت
ياريت غلٌط ... ليلتها وجيت 
اتاريك نسيت .... الكل افتكروا ... وانت نسيت   !
كاتبتلك ....زي الليلة دي .. في يوم ميلادي ... غنوة لك .. تفكرك في موعدك

اسمعك غنوتك !!!

سنة حلوة ياسعيد .. بدموعي في العيد .....
بدموعي وانت بعيد
وانا عمري مانسيتلك في الغربة مواعيد

عجيتك ؟؟؟
....... يا اسوتك !!!!

بودعك .... بودعك ... بصمت مرُ ..  انا ضيف و مر .. عطشان وسقيته محبتك
 ما ..... اكرهك ...
بودعك .. بودعك ... انا اسمي صبر .. على رهن عمر ..
 انا حبي سهران بيحرسك في سكتك 
 الله الله معك ..

تصدق بالله
 قول .. لا اله الا الله
اليوم ده .. بكل اساه .. في ناس بتتمناه .... يرضيك كدة  ..!.. منك لله
تصدق بالله
 الجرح الي هعيش وياه  .. بعد فراقك صعب انساه .. والاصعب اني القى دواه
عاجبك كدة ؟ !!! .................. منك لله ..

انا مسمحاك ايوة مسمحاك
 يا اغلى ظالم انا مسمحاك ... والله مسمحاك
ومهما يجرى انا كلي فداك

انا مسمحاك والله مسمحاك
 انا والي باقي من عمري معاك

بودعك .... بودعك ...
ياجرح لم يترك الم .. لأ .. لأ .. شوق يا حبيبي لرؤيتك ولطلعتك

بودعك ... واسأل في حب
 لو اتقسم .. هيدفي ليلك في رحلتك وسكتك
الله .. الله معك 





ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق